Casa di Strega's blogg

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Hmm...

Av casadistrega - 20 mars 2012 00:00

.

.

…tiden går, men bloggandet står visst lite still…

.

Sista kvartalet har varit mindre roligt. Som ni vet så har vi ett litet taxiåkeri och husse i familjen kör följaktligen taxi, och beställningscentralen (dvs. taxibolaget) vi är anslutna till håller sedan en tid på med en ”omorganisation” eller vad de nu kallar det.

.

Diverse chefer byts ut på löpande band, växeln håller på med ”internutbildningar” som ska vara ”kompetenshöjande”, nya taxiinspektörer har tillkommit m.m

.

För vår del – och vi är ju bara en liten kugge i det stora maskineriet – så har detta märkts genom att intäkterna och inflytandet har minskat medan arbetsdagarna har blivit längre. Det har blivit svårt, för att inte säga väldigt besvärligt, att hitta någon ansvarig som kan/vill svara på frågor och åkarinflytandet hos beställningscentralen har försvunnit all världens väg.

.

Inte någon förbättring alls för vår del, alltså.      

.

Efter att ha funderat på och resonerat om hur länge man ska vänta på resultat/förbättringar av denna ”omorganisation” så har vi beslutat oss för att nu får det vara nog, och vi (och många andra åkare med oss) kommer att byta beställningscentral fr.o.m månadsskiftet mars/april.

.

Vi byter till ett annat etablerat och (i taxisammanhang iaf    ) gammalt bolag och vår silverfärgade Brynhilde…

.

        

.

…kommer att bli svart, med vackra vita prickar på.

Tid för svartfoliering och profilering är beställd, och bilder på vår prickiga taxi kommer inom kort när den är klar för att sättas i trafik.

.

Behöver jag tala om att vi gillar deras motto; ”Tänk prickigt”?     

.

 

.

Bortsett från detta på hemmaplan, så har jag fått ett lite oroande (och för Smillas del, tråkigt) mail från valpköparna i Danmark, de som har ”Tant Brun”/Smilla.

.

Smilla håller på att allergiutredas, och egentligen vet jag inte så mycket mer än så ännu – vi ska förmodligen träffas snart – och då hoppas jag på att få reda på lite mer om hur Smilla mår.

.

Många tankar ger mailet upphov till, och man ser framför sig allt ifrån röda prickar till livslång medicinering, hysterisk klåda och stort lidande… Lilla tant Brun, så full av livsglädje och energi som liten pyttevalp förra våren/sommaren – och nu kanske partiellt hårlös med hudinflammationer och kortisonbehandlingar…. 

.

Husse säger att jag alltid tar ut saker och ting i (mörkaste) förskott, grubblar i onödan och alltid ser allt som nattsvart     – och det kanske inte är så himla konstruktivt, egentligen – men med lite tur så är det inte fullt så illa som jag inbillar mig…

Jag hoppas på mer information och kanske några klargöranden snart, och under tiden läser jag på och letar upplysningar om allt jag kan hitta om allergier.

.

.

Usch, vilket deprimerande blogginlägg det här blev… Och till råga på allt så SNÖAR det utanför.

Återkommer när vädret och humöret förbättrats lite.

.

 

.

Frid!  

 
 
Monica

Monica

20 mars 2012 16:01

Livet är en berg- och dalbana.
Bolagsbytet måste ju bli ett lyft jag menar prickig taxi kan aldrig vara fel:-)

När det gäller allergin så kan ju även en svårt allergisk hund få leva ett bra liv med rätt behandling. Jag har ju haft en som var illande röd på ben och mage och höll på att klia ihjäl sig när allergin debuterade. Men med hjälp av foder och mycket låg prednisolondos levde hon helt klifritt till 12 års ålder. Så vi håller tummarna för att det går bra så det är något lindrigt!

http://pudal.se

 
Jennie

Jennie

20 mars 2012 16:24

En taxi blir så klart snyggare med prickar! Hoppas det löser sig för er!
Jobbigt med Smilla, kan det vara foderrelaterat?

http://prickigaprinsessan.wordpress.com

 
Pia

Pia

21 mars 2012 09:53

Snacka om att byta upp sig :D prickig taxi... Fräckt :D Jobbigt med allergi hoppas det fixar sig

http://www.dalmatinerna.se

 
Anette o Nilla

Anette o Nilla

21 mars 2012 11:00

Prickig taxi - kan ju bara bli bäst!
Stackars Smilla, hoppas det inte är så allvarligt som du oroar dig för. Jag är precis som du, har jag inte full information så snurrar tankarna runt i skallen hela tiden och jag målar upp allt nattsvart... vilket oftast sen leder till sängläge i 2-3 dagar med nackvärk. Och fast jag vet att 90% av all oro är obefogad (säger dom i alla fall) så kan jag inte låta bli att stressa upp mig såna gånger...

http://www.nilla.webb.se

 
mille

mille

21 mars 2012 16:32

Stackarn Smilla:( och vad fin taxin kmr att bli:D

http://mille1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av casadistrega - 23 april 2012 00:00

. .   . Vi har fått ett mail från Danmark. Det var inte ett positivt mail den här gången. . Jag skriver mer senare. . Sov gott & dröm sött, lilla älskade tant Brun!    .    .  . . Frid!       . ...

Av casadistrega - 20 april 2012 00:00

. . På söndagen var det dags för den långa färden hem igen, fast utan mellandottern.      Hon stannade kvar hos våra vänner på/vid Ambassaden i väntan på att PRAO'n skulle börja. . . Ambassadens utsida: .   Ambassadens insida:  ...

Av casadistrega - 15 april 2012 00:00

.   Andra och sista dagen i Helsingfors innan vi lämnade över mellandottern till Ambassaden och for hem mot Sverige igen. Neo & Mille har hjälpt till med bilder! Tack!       . . . Det regnade även denna dag, men vi slapp iaf snöflingor o...

Av casadistrega - 13 april 2012 00:00

. . Är ni redo för en ny dos av värdelöst vetande?       . Here we go! . Eller, förresten – först två svar till Anette & Christina från förra inlägget; . Till Anette: Jag har också hört att man i vissa delar av Finland, liksom p...

Av casadistrega - 11 april 2012 00:00

. . Mellandottern är på PRAO nu. Vi trodde att det var skolans (och enbart skolans) sak att ordna PRAO-platser till sina elever, men antingen har vi missuppfattat det hela eller så har skolans ansvarsområde i det fallet numera hamnat på eleverna/...

Presentation


En prickig blogg om vårt hundliv. :)

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

Get a (bad) translation


Skapa flashcards