Casa di Strega's blogg

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Kallt!

Av casadistrega - 10 februari 2012 00:00

.

.

Vinterkylan håller i sig, och den har varierat mellan -10 och -20 sista veckan, och ju kallare det har blivit ute, desto kallare har vi fått inne.

.

 

.

Just nu har vi +14 i köket, och hundarna kryper tätt ihop liksom vi människor…

.

 

.

Propparna går på löpande band (vilket kanske kan bero på att vi har hämtat in det stora byggarbetsplatselementet från garaget), och som grädde på moset har vi sedan i förmiddags inget rinnande vatten…

 .

Jag börjar känna mig lite less på 1) vintern 2) att ständigt frysa och 3) att inte veta vad man gör åt allt det tekniska som inte fungerar som det borde…

.

Till oss - tofflor med extra värme i:

.

 

.

Och till hundarna - pyjamasar med extra värme i:

.

 

.

Så, nu har jag gnällt klart!     

.

.

Vi har under veckan som gått haft kontakt med några presumtiva nya Ergo-ägare – och efter besök, fika och allmänt sonderande så kom vi gemensamt fram till att detta kändes bra.

.

Ergo har utvecklats till en sådan rar kille; trygg och stabil och ständigt svansviftande och han verkligen gillar människor! Det har varit så roligt att få lära känna honom "igen".     

.

.

Idag har vi varit hos vår veterinär för att få ett veterinärbesiktningsintyg/friskintyg – och sedan har eftermiddagen gått åt till att prata om hund i allmänhet och om Ergo i synnerhet.

.

Han for iväg med sin nya familj som bor i närheten av Enköping lagom till middagsdags, och jag kunde då skylla en och annan tår på att löken jag hackade var väldigt stark.    

.

Trots den starka löken, så känns familjen helt rätt för Ergo och jag tror att de kommer att få stor glädje av varann! Ett annat plus är att de bor förhållandevis nära, så vi kanske får chansen att träffa honom emellanåt också.

.

 

.

Nu ska jag leta fram flera fleecefiltar och tända värmeljus i hela huset.

Hoppas att er helg inte blir alltför kall!

.

.

Frid!    

.  

 
 
Neo

Neo

10 februari 2012 22:08

Ja, det är alldeles för kallt inomhus. Usch!
Söta tofflor. :D

http://eraochneo.bloggplatsen.se

 
mille

mille

10 februari 2012 22:26

Hmm... handavtrycken i början ser lite bekanta ut... det kan ju bero på att dem är mina:D Jag tror oxå att Ergo kmr att få det bra:) och det borde inte ens få vara 14 grader inne, gräsfall till att pennan fryser fast vid musikläxan. xD

http://mille1.bloggplatsen.se

 
Jennie

Jennie

11 februari 2012 11:48

å fy vad kallt inomhus! Jag fryser när det är under 20 här! Hoppas nu Ergo får stanna och att dom trivs tillsammans!

http://prickigaprinsessan.wordpress.com

 
Ingen bild

Rosie (ERGO)

11 februari 2012 12:33

hoppas att ni fått lite värme och att de funkar som de ska.Nu har jag varit i min nya familj ett dygn, och har även träffat på fam 2 katter den ena är helt okej, och jag tror att vi kommer att trivas jag är ju ensam hund och får då all uppmärksamhet haha.så fick jag med mig mina gammla saker så de är bara positivt Många böta pussar till tjejerna i huset. ERGO

 
Monica

Monica

11 februari 2012 19:20

Grattis till Ergos nya hem.

Låter hemskt kallt inne alltså. Har läst att det är flera som knappt har plusgrader inomhus har bara varit med om att vi hade +10 när värmen i lägenheterna varit borta ett helt dygn. Vi packade ihop oss alla småbarn och hundar i sängen och med yllesockor på:)))för att inte frysa oss halvt fördärvade.

http://pudal.se

 
Christina

Christina

12 februari 2012 10:51

Va skönt att det löste sig så fort med Ergo :) och att det inte blev så långt ifrån er.
Ni måste ha haft/har kallare än va vi har det, tråkigt med att vattnet inte funkar det är ju så mycket som står på spel.
Idag blir det nog en långvända med Izor i detta vackra väder :) hade -7 när vi tog morgon/förmiddagsrundan.
Ha de gött alla hoppas det ordnar sig för er snarast

http://www.123minsida.se/ivrigaizor

 
Pia

Pia

12 februari 2012 23:37

Grr nu har jag inte fått nåt uppdatmail :(
Nåja låter bra att ni hittat ett bra hem åt sötnosen jag vet minsann hur det är att frysa inne i veckan hade vi 13 grader på jobbet. Alla tjocka reklamtröjor jag hittade kom till användning Tur man inte har ett jobb där man måste se proper ut

http://Www.dalmatinerna.se

 
KerstinBrunoNilaq

KerstinBrunoNilaq

13 februari 2012 10:41

Usch vad jobbigt utan vatten och värme... Skönt att Ergo redan hittat ett nytt hem. Man fäster sig fort vid "gäster".... Och Enköping är ju förhållandevis nära =) Hoppas det tekniska löser sig även om tofflor och pyjamasar är väldigt söta!!

http://prickigahundens.wordpress.com

 
Annki

Annki

13 februari 2012 14:19

Väldigt fin pyjamas med prickar på, tofflorna och hundarna är också söta. :)

http://http;//pargas.bloggplatsen.se

 
emelie & berit

emelie & berit

13 februari 2012 17:40

vad härligt med ett nytt hem!
vad lik han var berit på pyjamasbilden, precis samma blick och öron. det är syyyyynd om mig! ;)

http://www.prickig.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av casadistrega - 23 april 2012 00:00

. .   . Vi har fått ett mail från Danmark. Det var inte ett positivt mail den här gången. . Jag skriver mer senare. . Sov gott & dröm sött, lilla älskade tant Brun!    .    .  . . Frid!       . ...

Av casadistrega - 20 april 2012 00:00

. . På söndagen var det dags för den långa färden hem igen, fast utan mellandottern.      Hon stannade kvar hos våra vänner på/vid Ambassaden i väntan på att PRAO'n skulle börja. . . Ambassadens utsida: .   Ambassadens insida:  ...

Av casadistrega - 15 april 2012 00:00

.   Andra och sista dagen i Helsingfors innan vi lämnade över mellandottern till Ambassaden och for hem mot Sverige igen. Neo & Mille har hjälpt till med bilder! Tack!       . . . Det regnade även denna dag, men vi slapp iaf snöflingor o...

Av casadistrega - 13 april 2012 00:00

. . Är ni redo för en ny dos av värdelöst vetande?       . Here we go! . Eller, förresten – först två svar till Anette & Christina från förra inlägget; . Till Anette: Jag har också hört att man i vissa delar av Finland, liksom p...

Av casadistrega - 11 april 2012 00:00

. . Mellandottern är på PRAO nu. Vi trodde att det var skolans (och enbart skolans) sak att ordna PRAO-platser till sina elever, men antingen har vi missuppfattat det hela eller så har skolans ansvarsområde i det fallet numera hamnat på eleverna/...

Presentation


En prickig blogg om vårt hundliv. :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

Get a (bad) translation


Skapa flashcards