Casa di Strega's blogg

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av casadistrega - 19 januari 2012 00:00

.

.

Att SDS har 50-årsjubileum i år, det vet vi ju inbitna ”prickdårar” sedan länge, och att de har en veckolång happening i juli på Tånga Hed vet vi ju också.  

 .

Så när Pia med Acke & Wilma häromdagen skrev att hon redan bokat en husvagnsplats på Tånga Hed till sommaren blev jag lite stressad      - vilket är högst ovanligt!   

De som känner mig vet att jag tillhör tidsoptimisternas glada skara, och jag brukar så gott som alltid vara av den åsikten att det mesta ”ordnar sig” – fast ofta i senaste laget enligt familjen…    

.

.

Men tanken på att Tånga Heds camping kunde bli fullbelagd, kurserna fullbokade etc. slog mig faktiskt när jag läste hennes blogginlägg.     

 

Vi vet ju alla att stress inte är bra för hälsan, så jag gjorde slag i saken och var ute i MYCKET (!) god tid den här gången.

Husvagnsplatsen är härmed bokad:

    

.

Vi har också önskat plats på två kurser under veckan – spår för husse & Dixie, och lydnad för Era & mig – vi tänkte lyssna på Jan Gyllenstens föreläsning ”Din hunds mentalitet och beteende i vardag och träning” och förmodligen kommer Era att ställas ut en av dagarna. Supén i SDS’s regi hoppar vi nog över, då bara den kvällens mat & dryck skulle landa på dryga tusenlappen, så det blir grillat och annan hemlagad mat hela veckan istället.


.  

Den egna familjen följer med (frivilligt? hoppas jag    ) och vi hoppas förstås på att en och annan (eller alla?) av Dixies små valpar också dyker upp. Nu är väl ingen av valparna speciellt små längre, men det skulle vara så roligt att få träffa både dem och deras familjer efter så lång tid!

 

Vilka fler av er bloggläsare kommer? Det brukar vara så kul att träffas IRL, eftersom vi på sätt och vis redan känner varann!

.

Nu ska barn hämtas & sedan skjutsas vidare till eftermiddagens/kvällens aktiviteter!

  

.

Frid!    

Presentation


En prickig blogg om vårt hundliv. :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

Get a (bad) translation


Skapa flashcards