Casa di Strega's blogg

Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Första dygnen och en lite större bildbomb.

Av casadistrega - 6 april 2011 00:00

   .

.

Dixie är en förträfflig mor!   

.   

Det tog 3-4 dagar innan hon ens lämnade valplådan frivilligt. Och då var hon ute och kissade i typ 5 sekunder, sedan rusade hon som en tok tillbaka genom huset till valprummet. På denna korta stund så hade märkligt nog valparna blivit oerhört smutsiga, och de blev grundligt genomgångna och vattenkammade allihop vid den ömma moderns återkomst.   

.

 

.

De sover nog mest, de små. När de inte äter. Precis som människobäbisar alltså – med den skillnaden att de är förvånansvärt rörliga fast de inte kan gå.

De kravlar och hasar sig framåt (och bakåt) med god hastighet, på varann och mellan varann. Ibland kommer de lite vilse och ljudrepertoaren är mycket mer varierad än vad jag trodde att den skulle vara. Jag har nu lärt mig skillnaden mellan ”Jag är vilse” och ”Var är maten?” så jag sover faktiskt korta stunder på nätterna igen!   

Bilder är beställda – här kommer de!  

.

30 mars

.

Valparna har märkts med nagellack för att vi ska veta vem som är vem innan prickarna kommit på plats. Hanarna är; ljusgrön, gul & svart, tikarna är; rosa, mörkblå & turkos.

.

Alla äter inte samtidigt:

.

.

…vilket kanske är bra, för då hinner Dixie tvätta dem i omgångar:

.

  

..

  .

Det är inte alltid man hamnar rätt vid matbordet…

.

  .

  .

  .

Och här har vi somnat mitt i promenaden!    

.

  .

Kolla vad små de är!

.

  .

  .

Och Dixie sover faktiskt också emellanåt, även om det inte verkar vara så ofta:

.

 

.

31 mars

.

Dixie studerar sina valpar minst lika noga som jag gör:

.

  .

Förvånansvärt att alla hittar fram till maten i trängseln:

.

  .

Nåja, kanske inte alltid…    

.

  .

Och det är långt ifrån alltid de kravlar sig iväg för att sova middag – oftast somnar de så fort de ätit klart:

.

  .

Här är en bild som väldigt tydligt visar hur stora (små?) valparna är:

.

  .

Några närbilder:

.

  .

  .

  .

Ibland somnar man väldigt trångt:

.

  .

Och ibland somnar man kanske mindre bekvämt:

.

  .

  

.

  .

1 april

.

Hmm, detta kan vara en förklaring till att Dixie inte lämnade valplådan alls de första dagarna…   

.

  .

Störst & minst (ljusgrön & rosa):

.

  .

Fler närbilder?

.

  .

  .

  .

Mys med mamma:

.

  .

Ibland är det mer än trångt vid mjölkbaren:

.

  .

Fortsättning följer!

.

.

Frid!    

 
 
Pia

Pia

6 april 2011 13:37

Åhhhh... suck.... åhhhhh ....suck.... Så ljuvliga :D :D
Jag är inte valpsjuk ......Jag är INTE valpsjuk

http://www.dalmatinerna.se

 
Bara Sara

Bara Sara

6 april 2011 14:45

Ojojojojoj! Man blir ju alldeles till sej! Underbara kort på underbara små nya liv! KRAM!

http://dizela.blogg.se

 
Cilla

Cilla

6 april 2011 15:24

Nämen, jag hade totalt missat att det blivit kejsarsnitt. Nu har jag hunnit läsa ifatt en himlans massa. Jag visste att valparna hade kommit, att dom var 6 st, 3 av varje men så söta då!!! Även fast jag ärligt är lite trött på valpar så blir man valpsjuk när man ser dom där bilderna! Härligt att allt går bra! Grattis från TX

http://www.daimilus.net

 
My

My

6 april 2011 19:28

Om man inte blir valpsjuk nu så måste det vara nått allvarligt fel! Shit så underbart söta, helt otroligt små...

http://www.ourworldtogether.blogg.se

 
Anette o Nilla

Anette o Nilla

7 april 2011 12:54

Kan bara instämma med Pia...
Åh... suck... åh... söta... vill ha....
ska INTE ha...
Och kan man ha tid med något annat än att sitta vid valplådan när man har såna där söta hemma?

http://www.nilla.webb.se

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

7 april 2011 13:04

så underbara små liv !!
*vill gosa*

http://prickigapojkar.blogspot.com

 
Annki o Wilda

Annki o Wilda

7 april 2011 13:34

Jag håller med så otroligt söta:)

http://pargas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av casadistrega - 23 april 2012 00:00

. .   . Vi har fått ett mail från Danmark. Det var inte ett positivt mail den här gången. . Jag skriver mer senare. . Sov gott & dröm sött, lilla älskade tant Brun!    .    .  . . Frid!       . ...

Av casadistrega - 20 april 2012 00:00

. . På söndagen var det dags för den långa färden hem igen, fast utan mellandottern.      Hon stannade kvar hos våra vänner på/vid Ambassaden i väntan på att PRAO'n skulle börja. . . Ambassadens utsida: .   Ambassadens insida:  ...

Av casadistrega - 15 april 2012 00:00

.   Andra och sista dagen i Helsingfors innan vi lämnade över mellandottern till Ambassaden och for hem mot Sverige igen. Neo & Mille har hjälpt till med bilder! Tack!       . . . Det regnade även denna dag, men vi slapp iaf snöflingor o...

Av casadistrega - 13 april 2012 00:00

. . Är ni redo för en ny dos av värdelöst vetande?       . Here we go! . Eller, förresten – först två svar till Anette & Christina från förra inlägget; . Till Anette: Jag har också hört att man i vissa delar av Finland, liksom p...

Av casadistrega - 11 april 2012 00:00

. . Mellandottern är på PRAO nu. Vi trodde att det var skolans (och enbart skolans) sak att ordna PRAO-platser till sina elever, men antingen har vi missuppfattat det hela eller så har skolans ansvarsområde i det fallet numera hamnat på eleverna/...

Presentation


En prickig blogg om vårt hundliv. :)

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

Get a (bad) translation


Ovido - Quiz & Flashcards